Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 23.09.2019, 04:44

КЗ "Веселівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1"

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть шкільний сайт
Всього відповідей: 129
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

09:06
Булінг

Булінг: «Не мовчи, дій – інакше зацькують»

 

 

Якщо ти байдужий до страждань інших,

ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді)

Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, довготривалих агресивних проявів та третирування у міжособистісних стосунках підлітків, здійснюваних самими дітьми одне до одного. За своєю сутністю третирування - це специфічна форма агресивної поведінки, при якій сильніший (авторитетний) учень (або учні) систематично переслідує іншого (слабкого, аутсайдера). Ситуація третирування не обмежується лише ролями «агресора» та «жертви», вона залучає інших однокласників, роблячи їх активними або пасивними учасниками цих відносин. Такі стосунки отримали назву шкільний булінг, розповсюдження якого впродовж останніх років визнано в освітній практиці та є соціальною проблемою.

. Запобігання та профілактика випадків шкільного насильства є найважливішим завданням педагогів та психологів, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до низки руйнівних наслідків, а саме:

  • педагогічних наслідків: шкільна дезадаптація, академічна неуспішність;
  • психологічних наслідків: психологічні розлади, закріплення в свідомості негативних уявлень про себе, зниження самооцінки, порушення соціалізації, соціальна дезадаптація;
  • медичних наслідків: травматизація або суїцид.

Булінг – це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини або колективу щодо іншої. Це цькування, постійний фізичний і психологічний тиск.

Булінг характеризують чотири головні компоненти:

- по-перше: це агресивна і негативна поведінка;
- по-друге: булінг здійснюється систематично;
- по-третє: булінг відбувається у взаємостосунках, учасники яких мають неоднакову владу та фізичні можливості;
- по-четверте: булінгова поведінка є навмисною.

Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні до жертви, прагнення підкорювати собі, боротьба за лідерство, потреба у підпорядкуванні лідерові або нейтралізації суперника; зіткнення різних субкультур, цінностей, поглядів і невміння толерантно ставитися до них; агресивність і віктимність; наявність у дитини-жертви психічних і фізичних вад; відсутність предметного дозвілля; бажання принизити заради задоволення, розваги чи самоствердження; потреба у самоствердженні та навіть у задоволенні садистських потреб окремих осіб.

Рольова структура булінгу має три елементи:

  • булер, або булі: переслідувач, агрессор;
  • жертва;
  • спостерігачі.

Виходячи із практичних спостережень, можна визначити наступні форми шкільного булінгу:

  1. Фізичний шкільний булінг - умисні поштовхи, удари, стусани, побої нанесення інших тілесних ушкоджень, різного виду знущання, образливі жести або дії, пошкодження особистих речей та інші дії з майном (крадіжка, грабіж, ховання особистих речей жертви), фізичні приниження та ін.

Сексуальний булінг є підвидом фізичного та означає дії сексуального характеру. Його важко розпізнати, тому що жертва сексуального булінгу панічно боїться розповісти про це дорослим, замикається у собі, постійно плаче насамоті, категорично відмовляється надавати будь-яку інформацію, може вчиняти спроби суїциду.

  1. Психологічний шкільний булінг - насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає дитині психологічного травмування шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість жертви. До цієї форми можна віднести:
    • вербальний булінг: образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток, словесне приниження, бойкот та ігнорування, залякування, використання агресивних жестів та інтонацій голосу для примушування жертви до здійснення певних дій, систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини), задерикуватість, ігнорування або ізоляція (жертва навмисне ізолюється, виганяється або ігнорується частиною учнів або всім класом), психологічне приниження, погрожування тощо. Для дітей, які зазнали проявів вербального булінгу характерні наступні ознаки: вони часто замикаються в собі, стають вередливими або мають проблеми з апетитом, знервовані або відсторонено замкнуті, прикидаються хворими, щоб уникнути відвідування школи, мають яскраво виражені прояви страху, нервові тики, нічні скрикування, відлюдькуватість, замкнутість.
    • вимагання (грошей, коштовних або інших речей, їжі, примус що-небудь вкрасти);
    • кібербулінг - новітній спосіб знущання з використанням електронних засобів комунікації, який включає: приниження та цькування за допомогою мобільних телефонів, гаджетів, Інтернету (пересилання неоднозначних зображень і фотографій, обзивання, поширення чуток, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі та ін.). Серед характерних ознак кібербулінгу можна визначити наступні: дитина дуже багато часу перебуває в Інтернеті, спілкуючись у соціальних мережах, буває при цьому знервованою, полохливою, сумною та тривожною, в дитини проблеми зі сном, вона проситься залишитись удома й не ходити до школи чи відмовляється від улюблених занять.

Що робити,якщо Ви стали жертвою булінгу:

Не мовчати

Розповісти про ситуацію батькам,бабусі чи дідусю, подрузі чи другу. У жодному разі ти не будеш «стукачем». Ти не повинен залишатися з проблемою наодинці.

Попроси допомоги

Мотиваційний тренер Нік Вуйчич якось заявив,що  просити допомоги можна і треба.

Не звинувачуй себе та не виправдовуй інших

Ти- людина і маєш право мислити на власний розсуд. Ніхто не може змушувати тебе щось  робити, або втручатися в особистий простір.

Сходи до шкільного психолога

Ніхто не зрозуміє тебе краще,ніж ця людина. У кабінеті психолога ти можеш розповісти все ,що  тебе тривожить. Ніхто цього більше знати не буде.

Звернись до старших у разі небезпеки

Якщо тобі погрожують обов’язково скажи батькам чи адміністрації школи.

З учнями 6,8 класів КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ст..№1 Веселівської селищної ради» було проведено  тренінг «Стоп Булінг», на якому була розглянута проблема насильства. Діти дізналися про  негативні наслідки булінгу та, як   можна захистити жертву. Учні розіграли різні ситуації,щоб наочно зрозуміти,як треба зупиняти насильство.

Булінг – це ситуація, яка може статися з кожним. Головне – не бути байдужим, ні батькам, ні однокласникам.

Якщо ви стали жертвою булінгу, Ви можете звернутися на гарячу лінію і отримати підтримку спеціалістів.

 

 Дитяча лінія 116111 або 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102

Психолог КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

 Веселівської селищної ради»

                                                                                                                              Рябчук Ольга Іванівна

 

 

Переглядів: 96 | Додав: artim-anton | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019